Mohamed a progamingová hora
Hry mají v dnešní době před sebou velkou budoucnost. A nemyslíme jen single-playerové kousky, které budou díky lepším technickým podmínkám větší, hezčí a chytřejší. Naopak myslíme hlavně multiplayerovou zábavu. A hlavně tu část multiplayerové zábavy na které se dá vydělat. Ptáte se, jestli náhodou nemyslíme ProGaming? No. Náhodou ano.
Kdo je Mohamed a co je hora?
Základy jsou za námi. Máme finančně dobře zabezpečené týmy, máme stovky soutěží. Máme desítky her a stovky klanů s tisíci hráči a milionové peněžní ceny. Ale co nám schází? To nejdůležitější, co by zajistilo ještě více chechtáků a slávy a holky a alkoholu (i když poslední dvě jsou pod vlivem peněz). Jednoduše řečeno: schází nám diváci!
Vraťme se k Mohamedovi a jeho hoře. Mohameda přejmenujme na společnost Direct TV. Mohameda, který se právě přejmenoval na Direct TV, si představme: Americká kabelová televize z El Segunda (Kalifornie) byla založena roku 1981 a kromě vysílání v Severní Americe, expandovala také do střední Ameriky a Evropy. Celá stanice patří pod mediální skupinu Liberty Media. Liberty Media odkoupená... a tak dále a tak dále. Už víte, kdo je náš Mohamed? Skvělé! Pojďme na horu.
Hora by se mohla jmenovat St.ProGamer, Gaming Hoch, Esports Mountain anebo jen a pouze ProGaming (potažmo eSports).
Je třeba si představovat eSports? Odvětví "mentálních" sportů se snaží prorazit do podvědomí nehrajících lidí a vydobýt si své místo pod mediálním sluncem stejně jako si jej vydobyli v myslích hráčů a srdcích hráčů.
Ty vole, Jindro!
Není zdrcující a omračující novinkou, že Direct TV se rozhodla přijít k eSportům a vyzvednout je tam, kam dávno chtěli. Do výšin mediálního zájmu. V dlouhém hledání nového televizního formátu se najednou vyskytlo slunko nad všechny jasnější: máme nový sport, který bude všechny bavit a my si z něj uděláme monopol. Pokud se to povede bude to start nového věku zábavy. A pokud ne?
Mohamed a hora
Možná je čas říct si, proč jsem si téma vzkvétajícího progamingu vybral jako téma. Do světa se rozlétla zpráva nanejvýš zajímavá. Team 3-D a compLexity (to jsou ty co mají vlastní barák) jsou první dvě organizace (z celkem šesti), které se stávají plně profesionálními kluby. Oba kluby se stávají prvními účastníky (franchise) CGS ( Championshi Gaming Series).
Co to znamená?
CGS se chce prezentovat jako první profi liga na světě (což není zase tak těžké :) ), protože to je jediná možnost jak nalákat divák ( televizní mechanismus je znám všem: divák = USD).
Každý licencovaný klub (franchise) bude poskládán ze svého špičkového manažera, pětičleného CS:S týmu ( CS 1,6 je mrtvá! wake up!), závodníka Project Gotham Racing (xBox 360), hráče a hráčku (!) DoA ( Dead or Alive 4; xBox 360) a jednoho hráče FIFA 07. Tak tohle znáte z klasického multiklanu, co jako?!
Každý klub z CGS (opakujeme, že anglický termín je franchise) bude také zařazen do nějakého města/oblasti, ke které tak získá určitý vztah. What´s going on? Tak si představte třeba nEophyte´brno. Dům v centru s oranžovou omítkou, několika patry, kde jsou tréninkové prostory, herna a sekretariát. Každý den před něj přijede auto s hráčem, jenž půjde do své práce. Půjde hrát.
V USA tak můžeme čekat třeba Dallas´s compLexity, nebo L.A.-3D. To už je docela změna, proti zaběhnutému modelu. A to není všechno. Franchise budou také mít jistá omezení. Týmy, které hrají CGS se nesmí zůčastnit žádných dalších turnajů. Na oplátku jim bude vyplácená pravidelná měsíční výplata (celkem to bude činit 24000$ dolarů za jednu sezonu). A jelikož Direct TV ví, jak zničit konkurenci a není pozadu ani ce se týče právního zabezpečení soutěže, tak se na několika nezávislých portálech objevila informace, o tom, že Valve prodalo Direct TV monopolní práva na vysílání CS:S v televizi.
CGS mně osobně velmi potěšila. Všichni hráči požadují více turnajů a o větší ceny a neuvědomují si, že tento postup má určité limity, které hraní spíše posílá do kruhu.
CGS to zkouší jinak. S obrovským zázemím a sponzory zkouší eSporty centralizovat a dát jim jasné hranice. Ale naštěstí nepostopuje jen směrem k samotným hráčům, ale také směrem k divákům. Jakmile se podaří navázat zpětná vazba, mají vyhráno. A vítězem nebude jen Direct TV, ale i divák a eSport jako takový.
Zdá se, že v záři reflektorů a neonů televizního studia začíná umírat undergroundová duše elektronických sportů.
#modrakrev