Historie kouření
Ony smoky neměly prvně premiéru ani v CoD2, to je jasné. Kromě CSka se vyskytovali už v datadisku pro první díl CoD a do dvojky se protáhli hlavně díky reklamní masáži Activions, která ve druhém díle CoD2 slibovala grandiózní kouřové efekty (mimojiné, že?).
Smoke byl původně zamýšlen jako doplněk k samopalům, ale později jej autoři pam modu přihodili k brokovnici, aby tak posílili její výskyt. S přibývajícími měsíci roku 2006 se smoke zabydloval v našich myslích a našich taktikách. Přibývalo krásných, šťastných fragů přes jeho roušku a ubývalo defaultních configů. Situace se zdála jasná a smoke měl neochvějné místo v naší mysli hned vedle krabičky patron do brokovnice.
Přelom roku vypadal nadějně. CoD2 se měla pokusit natrvalo probít v celosvětovém progamingu do top 3 týmových FPS. Padaly slova jako "překonává CS", "sílící podpora sponzorů může CoD2 zajistit dlouhodobou top komunitu". Všichni předpokládali, že se tak stane společně se všemi nynějšími parametry.
Pak přišlo pro dost lidí zděšení. Pro dost lidí zklamání. Jiné "dost" partě lidí to bylo jedno. A někdo byl třeba i rád. Na stánkách Tek-9 se objevila zpráva o bugu, který kouřový granát s lehkostí obchází. Jako důkaz bylo přiloženo video, kde redaktoři serveru Tek-9 smoke obešli. Stačilo si jen párkrát vyfotit smoke před tím než začne dýmat.
V ČR na novinku upozornila redakce CZklanu. A začala ta pravá česká švanda. Možná v tuhle chvíli zažil smoke svůj vrchol a potom to šlo už jen z kopce. Zatímco někteří hráči se začali houfně učit vypínat smoke pomocí screenshotů, jiní si prohrabávali dema z nedávno prohraných zápasů, aby našli nejasné fragy svých soupeřů. Hráči navzájem nadávali a vyčítali, kdo onen bug kdy použil.
CZklan, cítíc neúnosnou morální zodpovědnost za rozhádání české komunity, přišel s rádoby "revolučním" řešením, jak pomocí lagometru v demu odhalit bugera. To už ale bylo každému jedno.
Seriozněji přistoupili k problému programátoři PAMu sdružující se na foru Tek-9. Ovšem po několika dnech vydali i oni prohlášení "smokebug unrecoverable". (eSuba informuje 14.1.)
Neuspěl ani oficiální otevřený dopis vývojářům z Activions, kde se zástupci komunity (This is CoD2) domáhají řešení pomocí
patche 1.4. Průběžně přicházejí další neoficiální informace, že bug je neopravitelný protože jde o chybu enginu hry (Quake III engine :)) ).
Situace se na pár týdnů uklidňuje, aby na začátku února přišlo kompromisní řešení v podobě nového PAMu, který nastavuje začátek kouření smoku na 5 vteřin po kontaktu se zemí. (eSuba 4.2.)
Zatímco zastánci smoku (kterých je více než odpůrců) začínají doufat (ty jednoduší rovnou jásají), přichází do Čech další novinka. Na LAN turnaji shgOpen se bude hrát beze smoku. To znamená, že názor evropské CoD2 špičky je jasný: smoke je za tohohle stavu neudržitelný a to i na LAN turnaji.
Smoke se vydává na svoji poslední cestu. Ulička plná surových administrátorů a šéfů všemožných turnajů do něj strká a kope.
Smoke zrušen pro další sezonu nejprestižnějších CoD2 on-line turnajů.
Smoke zrušen v GP Intel Lize.
Smoke zrušen tamhle, smoke zrušen tuhle.
SMOKE ZRUŠEN!
Možná to vypadá, že jsem až nediplomaticky podjatý pro nerušení smoku (což opravdu jsem), ale má to i své výhody (odchod leita z CoD2 jehehehe).
Ať tak či onak, je třeba se připravit na novou hru beze onoho magického kouře, který nám dával ochranu před neutichající palbou. Jestli ta hra bude lepší nebo horší se všichni přesvědčíme brzy.
Kouření škodí zdraví.
Tomislav "Absolu____t" Čečka
#modrakrev